Layout Image

המדריך המלא לסיגריה אלקטרונית 510 מבית Joyetech

כל מה שרציתם לדעת על Joyetech 510/510-T

עבור משתמשים חדשים העולם של הסיגריות האלקטרונית עלול להיות די  מדהים. ישנם מושגים חדשים ללמוד, ציוד להכיר, פעולות תחזוקה ואפשרויות לשינויים, כל אלה עשויים להשתנות מסוג לסוג, מדגם לדגם, מחנות לחנות או ממאדם לאדם. המדריך הזה מיועדת לספק לך את ההבנה הבסיסית של הדגמים הפופולריים ביותר של סיגריה אלקטרונית (e-cig) כך שתוכל לקבל החלטות מודעות כשזה נוגע לרכישת או שדרוג ציוד.

Joyetech 510/510-T

כיום, ה-Joyetech 510/510-T הוא אחד הדגמים הכי פופולריים בשוק, ובצדק. יש לו ביצועים טובים, איכות גבוהה והוא קטן. מבנה קומפקטי פונה יותר למשתמשים חדשים. גודל של 112ממ x 9.2ממ גורם ל-510/510-T להדמות מאוד לסיגריה רגילה שאותה כבר מכירים רוב המשתמשים החדשים.
העיצוב של 510/510-T מורכב משלושה חלקים, המורכבים מסוללה, אוטומייזר ומחסנית. הסוללה משמשת כספק כוח למכשיר, האוטומייזר מאדה את הנוזל (E-Liquid) כדי להפיק "עשן" או אדים שאתם שואפים, המחסנית מחזיקה בנוזל ומזינה אותה לאוטומייזר. בעוד שה-510-T עובד קצת שונה בכך שהוא משתמש בחוד קטן כדי ממש לנקב את המחסנית, התפקוד בשני הדגמים זהה וניתן לראות את התצורה של ה-510 הסטנדרטי ואיך הוא עובד באופן מפורט בתמונה מטה.

מרכיבי הסיגריה האלטרונית 510

סוללה

יש שני סוגים בסיסיים של סוללה המתאימים עבור ה-510/510T, ידני ואוטומטי. כל סוג מגיע במגוון גדלים. אנחנו נדון בהיבטים החיוביים והשליליים של כל סוללה מטה. (כל סוללות ה-510/510-T הן זהות לחלוטין בערכות של ה-Joyetech 510 וה-Joyetech 510-T כך שהן לחלוטין ניתנות להחלפה).

אוטומטיות

הסוללה האוטומטית בנויה כך שהיא תופעל אוטומטית בכל פעם שהמשתמש שואף דרך הפייה של המכשיר. זה עובד על-ידי שימוש באויר הזורם דרך המכשיר כדי להפעיל מתג קטן אשר בתורו מפעיל את האוטומייזר. הפעולה הזו דומה במידה רבה לזו שבסיגריה רגילה ופונה במידה רבה למשתמשים חדשים שרוצים שהסיגריה האלקטרונית שלהם תתאים לשגרת השימוש שלהם באופן בלתי מורגש ככל הניתן. צורת תפקוד זו הופכת את הסוללה האוטומטית למתאימה ביותר עבור שימוש ללא מגע ידיים, אבל למרבה הצער גם הופכת את הסוללה למאוד רגישה, ומאפשרת לה לפעמים להתחיל לפעול בלי כוונה במפגש עם אור או קול. זה אומר שהסוללה עשויה להתחיל לפעול בזמן שהיא לא אמורה אם נושאים אותה בכיס או בארנק, ובכך עלולה להתרוקן ולדרוש טעינה חוזרת לעיתים תכופות יותר.

לסוללות אוטומטיות יש גם כיבוי אוטומטי שמתסכל חלק מהמשתמשים שרוצים שאיפות ארוכות ועמוקות יותר. החסרון האחרון ואולי הגדול ביותר של הסוללות האוטומטיות היא שמנגנון ההפעלה האוטומטי כולל פתח שמאפשר לאויר לעבור דרכו כדי להפעיל את האוטומייזר. זה יוצר עשוי ליצור בעיה עבור משתמשים חדשים שבטעות גורמים להצפה של המכשיר בכך שמאפשרים לנוזל לזרום מטה לתוך הסוללה וגורמים לה נזק בלתי הפיך. אי-לכך, מומלץ לנקוט בזהירות רבה כאשר הנוזל מטפטף כשמשתמשים בסוללה אוטומטית (נפרט על טפטוף והצפה בהמשך). כשמשתמשים בסוללה אוטומטית מומלץ לבצע "נשיפה מקדימה" לכל שאיפה, כדי לחמם את האוטומייזר ולהביא אותו ליצור אדים אופטימלי. לכן, בעוד שלסוללות אוטומטיות יש קיבולת יותר גבוהה יחסית לחלופה הידנית (220mah לעומת 150mah או 340mah יחסית 280mah עבור דגם ה-XL), אחרי שלוקחים בחשבון את סוגיות ההפעלה שבהיסח הדעת ואת "הנשיפה המקדימה" הנחוצה בגירסאות האוטומטיות, נראה שבפועל, בהחלט ניתן להשוות את אורך חיי הסוללה האוטומטית לזה של סוללות ידניות.

בעד ונגד סוללה אוטומטית

בעד

  • מתפקדת באופן דומה מאוד לסיגריה רגילה.
  • מאפשר שימוש ללא אחיזה ביד
  • קיבולת מעט גבוהה יותר משל החלופות הידניות

נגד

  • נוטה התחיל לפעול בהיסח הדעת על-ידי קול או מגע
  • הסוללה עשויה להתרוקן בשל הפעלה לא מכוונת
  • כיבוי אוטומטי מונע שאיפות ארוכות ועמוקות
  • נחוצה נשיפה מקדימה כדי לחמם את האוטומייזר
  • חור בסוללה לצורך זרימת אויר עלול לאפשר לנוזל להכנס לסוללה ולגרום לקלקול מוקדם של הסוללה

ידניות

הדגם הידני של סוללות ה-510/510-T מופעל ידנית בלחיצת כפתור בניגוד לאוטומטית בכל שאיפה ומכאן שמה. באופן כללי, היא יותר פופולרית בקרב משתמשים מנוסים משום שהיא מאפשרת יותר שליטה ומנטרלת רבים מהחסרונות של הגירסה האוטומטית. כשמשתמשים בסוללה ידנית, אין צורך בנשיפה מקדימה. פשוט לוחצים על הכפתור לפני שמתחילים את השאיפה, ואז משחררים כשמסיימים. כמו-כן, ישנו סיכוי נמוך יותר להפעלה בהיסח הדעת כיוון שיש ללחוץ על הכפתור כדי להפעל את הסוללה.

היתרון העיקרי של השימוש בכפתור הוא שהוא מפשר למשתמש לשלוט באופן מלא באורך ועוצמת החום של כל שאיפה. כשמעשנים, מעדיפים שאיפות ארוכות ואיטיות מאשר מהירות וקצרות כי הן מייצרות יותר אדים וטעם. בשל העובדה שלסוללות ידניות אין כיבוי אוטומטי, המשתמש יכול לקחת שאיפות הרבה יותר ארוכות בניגוד לגירסאות האוטומטיות ולכן שואף יותר אדים בכל שאיפה. עם זאת, הכפתור המותקן בגירסאות ידניות תופס מעט מקום בתוך האריזה ולכן הן מדורגות בקיבולת מעט נמוכה יותר מאשר גירסאות האוטומטיות של אותו גודל. ולסיום, הסוללות הידניות יכולות להיות אטומות לחלוטין כך שישנו סיכוי מועט עד כדי אפסי שהנוזל יחליק לתוך הסוללה כאשר יש טיפטוף או הצפה. אי-לכך, הן נחשבות להרבה יותר אמינות עם סבירות נמוכה לתקלות הרסניות.

בעד ונגד סוללה ידנית

בעד

  • מאפשרת שליטה מלאה על אורך ועוצמת חום של כל שאיפה
  • אין צורך בנשיפה מקדימה
  • סיכוי נמוך יותר להפעלה לא מכוונת
  • אטומה לחלוטין למניעת תקלות הרסניות

נגד

  • לא ניתן להפעיל ללא מגע ידים
  • קיבולת נמוכה יותר מחלופות אוטומטיות
  • לחיצה על הכפתור אינה טבעית עבור משתמשים חדשים, אך לומדים ומסתגלים אליה מהר

 

סוללות סטנדרטיות וארוכות במיוחד (XL)

ל-510/510-T מגיע בשתי מידות אורך, סטנדרטית וארוכה במיוחד (XL). הסוללה באורך הסטנדרטי היא זו שמגיעה ברוב הערכות למתחילים ואורכה 66.6ממ, ללא האוטומייזר והמחסנית המחוברת. היא מדורגת ב-150mah עבור גירסה ידנית ו-220mah עבור הגירסה האוטומטית. עם זאת, ספקים רפים מעדיפים ערכות שדרוג משודרגות הכוללות סוללות ארוכות במיוחד ו/או פשוט מוכרים את הגירסאות הארוכות בנפרד כדי שהמשתמשים יוכלו לשדרג בכל שלב.

סוללת ה-XL, הנקראת גם סוללת "מגה" או "ג'מבו" , מחזיקה מעמד יותר זמן בין טעינות בשל הקיבולת הגדולה יותר של 280mah עבור הדגם הידני ו-340mah עבור הדגם האוטומטי. אורכה הוא 91.0ממ ללא האוטומייזר והמחסנית המחוברת. עם זאת, בשל הקיבולת הגבוהה יותר לוקח יותר זמן להטעין אותה ובשל אורכה הרב היא לא תיכנס לתוך אריזת הטעינה (PCC) הניידת של ה-510/510-T.

חיבור USB

לסוג זה של סוללה הוא למעשה אביזר המאפשר לסיגריה האלקטרונית לקבל חשמל על-ידי חיבור ישיר למחשב, לספק כוח, מתאר ברכב, או כל מקור חשמל מבוסס USB. היא נראית כמו הסוללה הסטנדרטית של 510/510-T, אבל מחוברת לכבל עם חיבור USB. כרגע יש בשוק יש שתי גירסאות עיקריים שלה. באחת יש קופסת פלסטיק קטנה שבתוכה מונחת סוללת ליתיום היוצרת מעגל בין חיבור ה-USB לכבל המחובר לאוטומייזר. הסוללה הזו ניטען ללא הפסק דרך חיבור ה-USB כשהוא מחובר  ומספקת חשמל לאוטומייזר המחובר לסוללת 510/510-T מדומה בקצה הכבל. בגירסה השניה יש רק כבל המחובר ישירות מכיסוי ה-510/510-T לחיבור ה-USB. מכיוון שבשתי הגירסאות הכבל מחובר למקום שבו לרוב נורת ה-LED ממוקמת, באף אחת מהן אין נורת LED המאירה כאשר הסיגריה פועלת.

אוטומייזר

מבחינת המיקום שלו במבנה של הסיגריה האלקטרונית, האוטומייזר הוא החלק מחזיק את כל החלקים ביחד. קצה אחד מתברג לסוללה והקצה השני מתחבר למחסנית. גם האוטומייזר הוא חלק מורכב הנארז לחבילה קטנה. הוא לרוב הסיבה לבעיות בביצועים ובטעם ולכן מאוד חשוב שמשתמשים חדשים יבינו את אופן הפעולה הבסיסי שלו, איך להשתמש בו בצורה נכונה ומה הבעיות הנפוצות בו שחווים משתמשים.

למעשה, החלק של האוטומייזר בסיגריה האלקטרונית מחזיק את הרכיב המחמם (סליל) שאחראי על חימום הנוזל והאידויו. ב-510 הסטנדרטי, הסליל עצמו מלופף סביב פתיל פיברגלס ומונח בתוך תא מיוחד. ל-510-T יש פתיל בתוך חוד חלול במרכז האוטומייזר המוליך את הנוזל לסליל המוחבא בתוך המרכב. שעה שהנוזל מחומם על-ידי הסליל והופך לאדים, השאיפה של המשתמש גורמת לאדים להמשך חזרה דרך תעלות בפייה ולתוך פיו של המשתמש.

        

אוטומייזרים לא אמורים להחזיק לנצח. תחשבו עליהם כנורות סטנדרטיות שיש לכם בבית. הסליל באוטומייזר מאוד דומה לחוט הלהט בנורה. כל פעם שהכפתור נלחץ זה כמו שאתם לוחצים על מתג התאורה כדי להדליק את האור. הסליל מקבל חשמל ומתחם במהירות, אבל כאשר משתנתק, הסליל מתקרר. עם הזמן, פעולת חימום וקירור זו תגרום לסליל בסופו של דבר להפסיק לתפקד, כמו כשמדליקים ומכבים את האור אלפי פעמים.

הצפה

אם אתם שומעים צליל בעבוע בזמן שאיפה, הצפתם את האוטומייזר. זה אומר שיש יותר מידי נוזל באוטומייזר מכדי שיוכל לאדותו כראוי. כדי לתקן את הבעיה, פשוט תסירו את האוטומייזר מהסוללה והמחסנית, קרבו את השפתיים שלכם לצד של האוטומייזר שאמור להתחבר למחסנית ונשפו בחוזקה לתוכו כך שהנוזל ישפך החוצה מהצד השני – אל פיסת נייר סופג.

ניקוי

עם הזמן, אוטומייזרים עשויים להתלכלך או להסתם בשל הטעמים המוספים לנוזלים ומצטברים בתוך האוטומייזר כאשר הנוזלים מתאדים. חלק מהטעמים עשויים להיות יותר בעייתיים מבחינה זו מאשר אחרים בשל המרכיבים המשתנים בין הטעמים. כלל אצבע אומר שהטעמים בעלי גוון כהה יותר נוטים ללכלך או לסתום את האוטומייזרים יותר מאשר הטעמים בעלי גוון הבהיר יותר, אבל זה לא תמיד כך.

כאשר האוטומייזר מתלכלך או נסתם יש מספר סימנים שאומרים שהאוטומייזר שלכם זקוק לניקוי:

  1. ייצור האדים קטן באופן דרמטי בהשוואה למתי שהאוטומייזר היה חדש.
  2. ייצור האדים נפסק לחלוטין.
  3. נהיה קשה מאוד לשאוף אויר דרך המכשיר.
  4. יש ריח שרוף או חריף כאשר משתמשים במכשיר.

אם אחד מהסימנים הללו מופיע מומלץ לנקות את האוטומייזר לפני שממשיכים להשתמש בו. כך אתם עשויים להאריך את אורך החיים של האוטומייזר ולשפר או לשחזר ביצועים טובים.

ישנן שיטות רבות לניקוי, חלקן יותר מוצלחות מאחרות. נשיפה חזקה דרך האוטומייזר היא בדרך כלל ההמלצה הראשונה ועשויה לפתור את מרבית המקרים במקום. כפי שצויין לפני-כן, כפתרון לאוטומייזר מוצף, פשוט הסירו את האוטומייזר מהסוללה והמחסנית, הצמידו את השפתיים לכניסה מהצד שמתחבר למחסנית ונשפו בחוזקה כדי לדחוף החוצה את הנוזל אל נייר סופג מהצד השני. עם זאת, אם זה לא פותר את הבעיה נסו אחת מהפעולות הבאות:

שטיפה במים חמים – שיטה זו עובדת לפעמים לפתרון בעיות קטנות:

  1. החזיקו תחת זרם של מים רותחים מאוד.
  2. נשפו בחוזקה לתוך האוטומייזר כדי להוציא את המים החוצה.
  3. העמידו את האוטומייזר בתנוחה מאונכת והמתינו 24 שעות לייבוש.

השרייה / אמבטיות – השיטה המומלצת והנפוצה ביותר, תפתור בעיות רבות, אבל לוקחת זמן:

  1. השרו במים במשך לפחות 30-60 דקות.
  2. נשפו בחוזקה לתוך האוטומייזר כדי להוציא את המים החוצה.
  3. השרו במים פעם שניה במשך לפחות 2-3 שעות.
  4. נשפו בחוזקה לתוך האוטומייזר כדי להוציא את המים החוצה.
  5. העמידו את האוטומייזר בתנוחה מאונכת והמתינו 24 שעות לייבוש.

טיפים למניעת טעם שרוף באוטומייזר של 510

הטיפים שלפניכם עשויים לעבוד גם על אוטומייזרים אחרים.

  1. נשוף בחוזקה את הנוזל הראשוני באוטומייזרים חדשים.
  2. הוסף שתי טיפות נוזל ישירות על הסליל או הפתיל של האוטומייזר החדש.
  3. אל תמשוך יותר מידי את השאיפות עד כדי חימום יתר של המיץ באוטומייזר.
  4. השתהה מספר שניות בין שאיפות כדי לאפשר לאוטומייזר לקבל יותר מיץ ולהתקרר.
  5. מידי פעם הסר את מוליך המחסנית ושטוף אותו, יבש אותו ומלא מחדש.
  6. מידי פעם נקה את האוטומייזר. ראה שיטות שהוזכרו מעלה.
  7. טעמים מסויימים יכולים להתמודד עם שאיפות ארוכות, איטיות (טבק, מנטול, קפה, טעמי אגוזים) ויש כאלה שטעם טוב יותר בשאיפות מהירות, עמוקות (פירות, עדינים, מתוקים).

 

מחסנית / פייה

בעוד שהמחסנית ב-510 עשויה להראות חלק פשוט מפלסטיק המחזיק את הנוזל היא למעשה הרכב מסובך המעוצב כך שיזין נוזל אל האוטומייזר בקצב עקבי ובאותו זמן ישנע את האדים דרך הפיה כשהמשתמש לוקחת שאיפה. בקצה של המחסנית המחובר לפיה יש גם תא ללכידת נוזל עודף כשהאדים נשאבים דרך המחסנית. אם תסתכלו מקרוב תוכלו להבחין בתעלות אויר בשני צידי התא, דרכם האדים נעים מהאוטומייזר אל הפה. זה אומר שהאדים לא עובדים דרך התא של הנוזל אלא נעים מסביב לו אל התא של הפיה. כך זה עובד גם בדגם 510 וגם ב-510-T.

מחסנית 510 סטנדרטי – מוליך

בתוך תא הנוזל במחסנית של דגם 510 תוכלו למצוא חומר מוליך עשוי מפוליאסטר או ניילון. הוא משמש כספוג כדי לשמור על הנוזל בתוך התא המעוצב עד שהוא מובל אל האוטומייזר עפ"י הצורך. בלי החומר המוליך הזה הנוזל היה פשוט נשפך ישירות אל תוך האוטומייזר ברגע שהמחסנית היתה מוכנסת וגורם להמון דליפות והצפות. הנוזל העודף הנותר בחומר המוליך במשך הזמן עשוי בסופו של דבר להפוך צמיגי ולהשפיע על הטעם, חום גרון או שאיפה, כך שמידי פעם צריך להסיר את החומר המוליך, לשטוף אותו לייבש אותו לצורך שימוש חוזר.

טיפטוף

חלק מהמשתמשים אוהבים להפטר מהחומר המוליך ובוחרים בטיפטוף ישיר. זה נעשה על-ידי טיפטף 2-3 טיפול של נוזל ישירות על סליל האוטומייזר. בעוד שרבים עושים זאת על-ידי הסרת או החלפת הפייה הכלולה בכל פעם שהם מטפטפים, שיטה הרבה יותר קלה היא לרכוש קצה מטפטף המעוצב ספציפית למטרה זו. קצה מטפטף מחליף את המחסנית ומאפשר לכם לטפטף ישירות על האוטומייזר מבלי שיהיה צורך להסיר את הקצה בגלל שהחור וקצה מוגדל. חסידי הטיפטוף מרגישים שהוא מעניק אדים יותר עקביים וחום גרון ובאותו זמן מספק יותר טעם וטעם טוב יותר. החסרון הוא שעשויים להדרש מספר נסיונות כדי לקבוע את מספר הטיפות הנכון לשימוש. מעט מידי ותסתכנו בחימום יתר ותהרסו את האוטומייזר, או לפחות תחוו טעם שרוף. יותר מידי טיפול ותסתכנו בלהציף את האוטומייזר ולגרום לנוזלים עודפים לחדור לפה שלכם או להרוס את האוטומייזר בגלל שהוא עובד יותר מידי קשה כדי לאדות את הנוזלים הנוספים.

מחסנית 510-T – ללא מוליך

ה-510-T מעוצב במידה מסויימת אחרת, כך שלא נדרש עבורו חומר מוליך. בסופו של דבר האוטומייזר והמחסנית עוצבו באופן כזה שלמעשה המחסנית נדקרת על-ידי נקב מהמרכז של האוטומייזר. החור שנוקב נאטם על-ידי הנקב והמכסה של המחסנית כדי למנוע טיפטוף. מכיוון שזה אטום, הפתיל בתוך הנקב החלול יכול להוליך את הנוזל ישירות מתא הנוזל של המחסנית אל הסליל של האוטומייזר מבלי שיהיה צורך בחומר מוליך. הפתיל עצמו משמש לווסת את הזרם של הנוזל כדי למנוע בעיות הצפה.

מטענים

ישנם ארבעה מרכיבי הטענה זמינים עבור רוב סוללות 510: כבל USB, מתאם A/C, מתאמי רכב, וקופסאות טעינה ניידות (PCC's).

מטען כבל USB: מטעין סוללה בודדת ומתחבר לחריץ ה-USB של המחשב. חבר את קצה הכבל לסוללה והברג אותה עד שתידלק נורה אדומה. הנורה הירוקה תדלק כאשר הסוללה תהיה טעונה לגמרי.

מתאמי A/C: מטעין סוללה בודדת ומתחבר לשקע סטנדרטי בקיר. אלה לא מטענים במלוא מובן המילה, אלא פשוט מתאמים המאפשרים לחבר את מטען ה-USB ישירות לשקע בקיר.

מתאמי רכב: מטעין סוללה בודדת ומתחבר לשקע המצית ברכב. כמו מתאמי ה-A/C, אינם מטעינים במלא מובן המילה, אלא מתאמים המאפשרים לחבר את מטען ה-USB ישירות לשקע המצית.

ערכות טעינה ניידות (PCC's): מטעינות סוללה בודדת וגם מחזיקות אוטומייזר אחד ושתי סיגריות. מתחברות לשקע USB עם חיבור מיני USB בצד אחד וחיבור USB סטנדרטי בצד השני. חברו את הסוללה בחריץ הרחוק מימין, כאשר הצד של החיבור מופנה כלפי מטה. הלחץ מהמכסה ידחף את הסוללה למקומה, אין צורך בהברגה.

ישנן שלוש נורות בערכת הטעינה הניידת:

  • נורה עליונה – אדום מצביע על כך שהסוללה בטעינה. נכבית כאשר הסוללה טעונה במלואה.
  • נורה אמצעית – אדום מצביע על כך שהסוללה של הערכה מרוקנת מידי מכדי להטעין את הסוללה בתוכה.
  • נורה תחתונה – אדום מצביע על כך שהערכה צרכיה להטען. ירוק אומר שהערכה טעונה במלואה ומוכנה להטעין את הסוללה שלכם.