Layout Image

המדריך המלא לסיגריה אלקטרונית eGo מבית Joyetech

כל מה שרציתם לדעת על סיגריה אלקטרונית Joyetech eGo/eGo-T/eGo-C במקום אחד.

למשתמשים חדשים העולם של הסיגריות האלקטרוניות יכול להיות מורכב. צריך ללמוד מונחים חדשים, להכיר ציוד חדש, להכיר תהליכי תחזוקה של הסיגריות האלקטרוניות, להכיר את האופציות והחלקים השונים שניתן לרכוש. המרכיבים והאפשרויות השונות שיש לסיגריות אלקטרוניות משתנות מחברה לחברה ומדגם לדגם. מדריך זה נועד לספק לכם הבנה בסיסית אודות הסיגריה האלקטרונית הפופולרית בעולם מבית Joyetech.


סיגריה אלקטרונית Joyetech eGo/eGo-C/eGo-T

הסיגריות האלקטרוניות Joyetech eGo, eGo-T, eGo-C הם חלק מן הדגמים הפופולריים ביותר היום בשוק, ובצדק! הם מתפקדים היטב, הם באיכות מעולה, והקיבולת הגדולה של הסוללות תספק שעות רבות או אפילו ימים בין טעינה לטעינה. המודלים של JoyeTech eGo תוכננו במיוחד כך שהם מאפשרים שימוש ממושך בין הטעינות לעומת הדגמים הקטנים יותר של הסיגריה האלקטרונית כגון Joyetech 510/510-T.

כמו רוב הסיגריות האלקטרוניות, ה-eGo וה-eGo-T מורבים משלושה חלקים עיקריים: סוללה, אוטומייזר ומחסנית. ה-eGo-C שונה במקצת, האוטומייזר של eGo-C מתחלק גם כן לשלושה חלקים נפרדים: בסיס, קונוס וראש. כאשר שלושת החלקים מורכבים יחדיו, האוטמייזר של eGo-C, שמורכב משלושת החלקים והאוטומייזר של eGo-T שמורכב כחלק אחד, מתפקדים באותה צורה בדיוק. נדון בפרטי האוטומייזר של eGo-C מאוחר יותר, כעת פשוט נכסה את היסודות הדומים בין כל שלושת דגמי ג'ויטק איגו.

ראשית בואו נייצר הבנה בסיסית של הרכיבים. הסוללה משמשת כספק הכוח של המכשיר, האוטומייזר משמש כמאדה של הנוזל כדי לייצר "עשן" או אדי שעיפה, והמחסנית מחזיקה את נוזלי המילוי ומזינה את האוטומייזר. בעוד ה-eGo-C וה-eGo-T עובדים בצורה מעט שונה מאשר ה-eGo הרגיל בכך שצריך לנקב פיזית את המחסנית, אך הפונקציונליות דומה מאוד בכל שלושת הדגמים. אפשר לראות כיצד הסיגריה האלקטרונית eGo פועלת ביתר פירוט בתמונה למטה:


סוללה

כל אחד משלושת המודלים אגו, אגו, אגו T, ואגו-C משתמש באותו סוג של הסוללה בדיוק. לכן, הסוללות ניתנות להחלפה בין הדגמים השונים. עם זאת, ישנם מספר הבדלים בולטים בתכונות של הסוללות.

כיבוי והדלקה

סוללות חדישות יותר כוללות פונקציה "בטיחות 5-קליק" המאפשרת לכבות את הסוללה כדי למנוע הפעלה לא מכוונת. 5 לחיצות מהירות על כפתור ההפעלה של הסוללה גורמים לכבוי הסוללה כך שיהיה ניתן לאחסן את הסיגריה האלטרונית בבטחה בכיס או בארנק, ללא סיכוי שתידלק בטעות ותהרוס את האוטומייזר. כדי להפעיל אותו מחדש אתה צריך פשוט ללחוץ שוב על כפתור ההפעלה 5 פעמים. הרבה משתמשים חדשים עשויים לחשוב שהם קיבלו סוללה פגומה מכיוון שהסוללה מגיעה במצב מכובה, אבל הבעיה נפתרת בקלות ע"י 5 קליקים מהירים שמפעילים מחדש את הסוללה.

הודעה על סוללה נמוכה (רק בסוללות של eGo-C)

הסוללות החדשות של eGo-C הציגו תכונה חדשה המאפשרת למשתמשים לדעת מתי הסוללה אוזלת. כאשר חיי הסוללה מגיעים לכ 20% הנורה של כפתור ההפעלה תשתנה מלבן לכחול כאשר לוחצים עליה. תכונה זו יכולה להיות מאוד מועילה, כי אין דבר גרוע יותר מאשר להיות בחוץ ואינך יכול לעשן בגלל שהסוללה מתה.

סוללה במצב ידני

כל הסוללות של eGo, eGo-T ו-eGo-C מצריכות הפעלה ידנית. משמעות הדבר היא כי על המשתמש ללחוץ על לחצן ההפעלה ולהחזיק אותו תוך שאיפת העשן. זה אולי נראה כמטרד עבור משתמשים חדשים, אבל רוב האנשים מסתגלים במהירות, ובדרך כלל מעדיפים שיטה זו על ההפעלה האוטומטית. הסיבה לכך היא שבהפעלה ידנית יש שליטה רבה יותר על האורך והחום של כל שאיפה.

מידות הסוללה

לאגו יש שלושה גדלים שונים של סוללות. כמו בכל הסיגריות האלקטרוניות, סוללות בגדלים גדולים יותר מאפשרים חיים ארוכים יותר בין טעינה לטעינה ולכן מצריכים פחות טעינות. שלושת הגדלים הקיימים עבור סוללות eGo הם 650mAh, 900mAh ו-1000mAh. כינויים אלו משמשים לסימון הקיבולת של הסוללה. ככל שהמספר גדול יותר, כך חיי הסוללה תהיה ארוכה יותר. עם זאת, סוללות גדולות יותר אינן גדולות יותר בקוטר. כל סוללות איגו הם בקוטר זהה, אך באורכים שונים. משמעות הדבר היא כי את סוללות 650mAh היא באורך 72 מילימטר, סוללת 900mAh היא האורך 87 מילימטר וסוללות 1000mAh הם באורך 97 מילימטר.

סוללת USB Pass-through

הסוללה של איגו היא למעשה אביזר המאפשר טעינה של הסיגריה האלקטרונית מהמחשב, מתאם AC, מתאם לרכב, או כל מקור כוח USB אחר. זה נראה כמו סוללה רגילה של איגו, אבל יש מכסה בצד, ניתן להסיר אותו ולחשוף יציאת מיני USB. כאשר הסוללה מחוברת לשקע ה-USB באמצעות כבל היא לא רק נטענת, אלא מאפשרת עישון בעת ובעונה אחת. זה עושה את האיגו pass-through לחוויה מושלמת למישהו שמבלה הרבה זמן מול המחשב, או פשוט רוצה להיות מסוגל להשתמש בסוללה תוך כדי טעינה. ניתן לנתק ולקחת את הסוללה בדיוק כמו כל סוללה אחרת של איגו.


אוטומייזר

מבחינת המיקום שלו בתוך מכלול הסיגריה האלקטרונית, אוטומייזר הוא קטע שמחזיק את הכל ביחד. קצה אחד מוברג לסוללה והקצה השני מתחבר למחסנית המילוי. האוטומייזר הוא מנגנון מורכב וארוז מחבילה קטנה. הוא בדרך כלל המקור לבעיות לביצועים וטעם ולכן חשוב מאוד כי המשתמש החדש יבין את הבסיס של איך זה עובד, איך להשתמש בו נכון ואת הבעיות הנפוצות ביותר בחווית המשתמשים.

ביסודו של דבר, האוטומייזר בסיגריה האלקטרונית הוא גוף חימום (סליל) שאחראי על חימום הנוזל והפיכתו לאדים. ב-eGo הרגיל, הסליל עצמו כרוך סביב פתיל פיברגלס ונמצא בתוך תא המחזיק את המילוי של הנוזל. מעל הסליל נמצאת רשת מתכת "גשר" שמושך את הנוזל מהמחסנית אל הפתיל. eGo-T ו-eGo-C הם מעט שונים, במקום ה"גשר" שמכוסה ברשת מתכת יש מחורר חלול עם פתיל הממוקם ישירות במרכז האוטומייזר. המחורר מנקב פיזית את המחסניות ומזרים את הנוזל ישירות אל הסליל. בכל שלושת הדגמים, הנוזל מחומם על ידי הסליל שמוציא אדים, השאיפה גורמת לאדים לעבור דרך פתחי האוורור של הפיה לתוך פיו של המשתמש.

חשוב גם לציין כי האוטומייזרים לא אמורים לחיות לנצח. ניתן לחשוב עליהם כמו נורה רגילה בבית. הסליל באוטומייזר דומה מאוד לנימה של הנורה. בכל פעם שהכפתור נלחץ, זה כמו הדלקת האור. כאשר הסליל מופעל הוא מתחמם מהר, אבל כאשר הכפתור משוחרר הסליל מתקרר. במשך הזמן, החימום והקירור יגרום לסליל בסופו של דבר לתקלה, בדומה להדלקה וכיבוי האור לסירוגין אלפי פעמים. עם זאת, מכיוון שהשימוש משתנה מאוד בקרב משתמשי הסיגריה האלקטרונית זה כמעט בלתי אפשרי לקבוע מתי התקלה עלולה להתרחש. זה תמיד טוב שיש אוטומייזרים נוספים ליתר ביטחון.

אוטומייזר של eGo-C

מערכת האוטומייזר של eGo-C מורכבת משלושה חלקים נפרדים: ראש האוטומייזר, שהוא החלק המרכזי של האוטומייזר המכיל את סליל חימום; בסיס האוטומייזר, אשר מחזיק את הראש ומוברג לסוללה, ואת הקונוס של האוטומייזר, אשר מכסה את הראש ומחזיק את המחסנית. בכך הוא מאפשר למשתמש להחליף את ראש האוטומייזר לפי הצורך, ללא צורך להחליף מכלול שלם, המערכת הזו יכולה להיות הרבה יותר זולה לתפעול לטווח ארוך. זה גם עושה את זה מושלם עבור אלה אשר רוצים לעתים קרובות לשנות את הטעם שהם מעשנים מבלי לדאוג לערבוב של טעמים משימוש באותו אוטומייזר. כל ערכה של eGo-C כוללת חפיסה של חמישה ראשים, מה שבעצם אומר שהמשתמש מקבל חמישה אוטומייזרים בכל ערכה במקום 2 כפי שהיה בערכות הרגילות.

נזילות

אם מקבלים צליל "גרגור" כאשר שואפים אז יש נזילה באוטומייזר. משמעות הדבר היא כי יש יותר מדי נוזלים והאוטומייזר אינו יכול להפוך את כל הנוזל לאדים. כדי לפתור בעיה זו, צריך פשוט להסיר את האוטומייזר  מהסוללה והמחסנית ולנשוף חזק דרך הצד שמתחבר למחסנית כדי שהנוזל יצא.

ניקוי

עם הזמן, האוטומייזר עלול להיות מלוכלך או סתום עקב חומרי טעם שנוספים לנוזלים והאידוי שלהם. טעמים מסוימים עשויים להיות בעיתיים יותר מאשר אחרים בשל מרכיבים שונים בטעמים שונים, אבל ככלל אצבע, נוזלים בצבע כהה יותר או נוזלים דביקים יותר מלכלכים את האוטומזייר מהר יותר מאפשר נוזלים בהירים, אם כי זה לא תמיד נכון.

יש כמה סימנים שמעידים שהאוטומייזר זקוק לניקוי:

  • ייצור האדים פחת לעומט מה שהיה כשהאוטומייזר היה חדש
  • ייצור האדים הפסיק לחלוטין
  • זה הפך להיות קשה לשאוף אוויר דרך הסיגריה האלקטרונית
  • יש טעם שרוף בעת השימוש בסיגריה האלקטרונית

אם כל האמור לעיל מתרחש אז מומלץ לנקות את האוטומייזר לפני המשך השימוש מכיוון שזה יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לאוטומייזר. על ידי ניקוי האוטומייזר באופן קבוע, ייתכן שתוכל להאריך את חייו ולשפר או לשחזר את הביצועים.
ישנן שיטות רבות לניקוי, חלקן מוצלחות יותר מאחרות. לנשוף אל האוטומייזר הוא בדרך כלל ההמלצה הראשונה והוא יכול לפתור בעיות רבות במהירות. כאמור כמו תיקון עבור אוטומייזר מוצף, פשוט להסיר את האוטומייזר מהסוללה, למקם את השפתיים בקצה האוטומייזר שמתחבר למחסנית ולנשוף חזק כדי שהנוזל יצא. עם זאת, אם זה לא פותר את הבעיה אפשר לנסות את אחת השיטות הבאות:

1. שטיפה במים חמים – שיטה זו עוזרת לעתים לתקן בעיות קטנות.
אזהרה: לא להכניס את הראש של האוטומייזר למים!
לנקות עם מים חמים מאוד
לנקות את האוטומייזר מעודפי המים
ייבוש במשך 24 שעות

2. אמבטיה – השיטה המומלצת ביותר, יהיה ניתן לתקן בעיות רבות, אבל לוקח זמן.
משרים במים לפחות 30-60 דקות
לנקות את האוטומייזר מעודפי המים
משרים במים פעם נוספת לפחות 2-3 שעות
לנקות את האוטומייזר מעודפי המים
ייבוש במשך 24 שעות

טיפים למניעת טעם שרוף

טיפים אלה יכולים לעבוד עם על אוטומייזרים אחרים.

  • לנקות את הנוזל מאוטומייזרים חדשים
  • להוסיף שתי טיפות של נוזל ישירות על הסליל/פתיל/מחורר של האוטומייזר.
  • לאחר הצמדת המחסנית, לאפשר דקה או שתיים של נוזל לעבוד דרכה אל הסליל.
  • שאיפה ונשיפה מספר פעמים באמצעות משאף כאשר האוטומייזר מחובר אך ללא הסוללה. לעשות את זה עד ששמועים גרגור קל.
  • לא לגרור יותר מדי זמן לחימום הנוזל, זה יגרום לחימום יתר על המידה.
  • הפסקה של כמה שניות בין השאיפות כדי לגרום לאוטומייזר להתקרר.
  • מדי פעם להסיר את המחסנית, לשטוף ולייבש אותה
  • מדי פעם לנקות את האוטומייזר. אפשר להשתמש באחת השיטות שהוזכרו.
  • טעמים מסוימים עדיפים עם שאיפות ארוכות ואיטיות (טבק, מנטול, קפה, אגוז) ואחרים עם שאיפות קצרות (, פירותיים עדינים, טעמים מתוקים.)
  • לא להציף את האוטומייזר ולא לנסות לאדות את הנוזלים העודפים.
  • נסו נוזלים שונים ורמות חוזק שונות. לעיתים מנסים לגרום להרגשה חזקה יותר של טעם ולא נותנים לאוטומייזר להתקרר.

לעתים קרובות מדי אנו רואים משתמשים חדשים המקבלים הסיגריה האלקטרונית וממלאים מיד את הנוזל במחסנית, מחברים הכל ומתחילים להשתמש בסיגריה האלקטרונית. זה מובן בהתחשב בהתרגשות שלהם לקבל מכשיר כזה חדשני. עם זאת, על ידי כך לא נותנים זמן לנוזל להגיע לאוטומייזר וגורמים לסליל להוציא טעם שרוף, או גרוע מכך, לשרוף את הראש. אנא שימו לב ההמלצות שהובאו לעיל מכיוון שהם יחסכו לכם הרבה זמן וכסף בטווח הארוך.

הערה חשובה! – לפעמים גם לאחר מילוי ראשוני צריך להכין את האוטומייזר כדי לוודא ששום בועות אוויר לא חוסמות את זרימת הנוזל. דוגמה טובה מדוע יש צורך היא מערכת ה-eGo-T. ב-eGo-T יש מחורר שמחובר ישירות למחסנית. אם יש פחות מחצי נוזל במילוי במחסנית והסיגריה האלקטרונית ממוקמת במצב אופקי במשך תקופה ארוכה, ולאחר מכן רמת הנוזל יורדת מתחת לפתיל. זה עלול לגרום לייבוש הפתיל ואוויר יחליף את הנוזל שהיה שם. כאשר הסיגריה האלקטרונית מופעלת שוב, בועת האוויר יכולה לעצור את זרימת הנוזל לסליל של האוטומייזר. במקרה צריך לנשוף חזק עד ששומעים גרגור קל, זה מבטיח את הזרימה התקינה של הנוזל.


מחסנית מילוי

בעוד המחסנית של Joyetech eGo אולי נראת כמו חתיכת פלסטיק פשוטה המחזיקה את נוזל המילוי, לא כך הדבר. המחסנית למעשה מורכבת למדי ונועדה להזין הן את נוזל המילוי באוטומייזר בקצב עקבי ולספק אדים באמצעות המשאף כאשר המשתמש לוקח שאיפה. בסוף המחסנית יש גם תא קטן כדי לתפוס את הנוזל העודף כאשר האדים עוברים דרך המחסנית. במבט מקרוב ניתן לראות כי ישנם ערוצי אוויר משני צדי התא שבו יושב הנוזל כך ששם עוברים האדים מהאוטומייזר אל הפייה. משמעות הדבר היא כי האדים לא עוברים דרך תא הנוזל, אלא עובר מסביב לתא. זה נכון לגבי כל המודלים של Joyetech eGo.

מחסנית 510 סטנדרטית

בתוך תא הנוזל של מחסנית 510 תמצאו חומר מילוי עשוי פוליאסטר או ניילון. החומר משמש במידה מסוימת כספוג השומר על הנוזל בתא שנועד לו עד אשר האוטומייזר לוקח אותו לפי הצורך. ללא מילוי זה הנוזל פשוט יכול לזרום ישירות לתוך האוטומייזר כאשר המחסנית מוכנסת מה שגורם להרבה דליפות והצפות. אם הנוזל העודף נשאר לאורך זמן הוא יכול בסופו של דבר להפוך לדביק ולהשפיע על הטעם ולגרום להרגשה לא נעימה בגרון. לכן, צריך להוציא מדי פעם את החומר והנוזל, לשטוף ולנגב.

מסתכנים הצפה מרסס אשר עלולה לגרום הנוזלים העודפים להיכנס לפה או להרוס את האוטומייזר כי הוא עובד כל כך קשה כדי לאדות נוזלים נוספים.

המחסניות של eGo-T ו-eGo-C – ללא חומר מילוי

הסיגריות האלקטרוניות Joyetech eGo-C/eGo-T בנויות בצורה שונה מעט, הן אינן דורשות חומר מילוי. האוטומייזר והמחסנית עוצבו מחדש כך שהמחסנית למעשה מנוקבת ע"י המחורר ישירות ממרכז האוטומייזר. המחסנית מצויידת בכובע שאוטם את המחסנית כדי למנוע דליפות. לכן הנוזל יכול לזרום ישירות לפתיל הפנימי דרך המחורר, הפתיל נועד כדי לווסת את זרימת הנוזל לסליל כדי למנוע בעיות הצפה.


מטענים

ישנם ארבעה סוגי מטענים עבור סוללות אגו: מטעני USB, מטעני קיר A/C, מתאמים לרכב ומטענים ניידים.

מטעני USB

מטען לסוללה אחת המתחבר ישירות לשקע USB של המחשב. מחברים את הקצה של הסוללה ומבריגים אותה עד אשר האור הופך לאדום. האור יהפוך לירוק כאשר הסוללה טעונה במלואה (יש מטענים שונים במקצת כאשר האור האדום נשאר במהלך הטעינה ונכבה כאשר הסוללה טעונה במלואה).

מטעני קיר A/C

אלה לא מטענים מלאים, אלא הם פשוט ממירים המאפשרים לך לחבר את מטען ה-USB ישירות למטען במקום למחשב ומספקים 5 וולט למטען ה-USB.

מתאמים לרכב

בדומה למטעני הקיר, אלו רק ממירים שאליהם ניתן חבר את מטען ה-USB ישירות לתוך המתאם ברכב.

מטענים ניידים

מטען שנועד להטעין את הסוללה תוך כדי תנועה. המטען יכול להכיל ציוד נוסף לסיגריה האלקטרונית כגון אוטומייזרים ובקבוק של נוזל מילוי לסיגריה האלקטרונית. המטען נטען מ-USB באמצעות כבל mini USB.